Leveringsvoorwaarden

De leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zendingen binnen Nederland, België en Duitsland.

Bestellen

Bestellingen die besteld en betaald zijn vóór 15.00 uur worden de volgende dag (dinsdag t/m zaterdag) geleverd. Bestellingen na vrijdag 15:00 uur worden op dinsdag geleverd.

Bezorgkosten

Voor bestellingen waarbij het totaalbedrag minder dan €50,- is,  wordt 5,95 extra voor verzendkosten gerekend.

Verzendkosten komen te vervallen indien het totale bedrag van uw bestelling boven de €50,- is;

Via onze webwinkel ziet u vóór het afrekenen wanneer er verzendkosten worden gerekend. Als u telefonisch bestelt, zal het klantenteam u hierop attenderen.

Betaling

Bij Sorgente kan er elektronisch betaald worden en op factuur. Sorgente gaat over tot levering van haar producten en diensten nadat betalingen zijn ontvangen. Er is een mogelijkheid om achteraf te betalen. Neem contact op met onze medewerkers voor de voorwaarden.

Bezorging

PostNL Pakketten levert de bestelling bij u thuis. De bezorging vindt plaats van dinsdag tot en met zaterdag. Op de website van PostNL (www.postnl.be) kunt u de status van uw bestelling volgen en zien wanneer en waar uw bestelling bezorgd wordt. U heeft hiervoor de barcode van uw pakket nodig. Deze vindt u in Mijn Sorgente onder het tabblad Bestellingen. Ook in de e-mail die u, na uw bestelling, krijgt toegestuurd, vindt u de link om de status van uw pakket te volgen. Wanneer de bezorger niemand thuis aantreft, wordt het pakket standaard bij de buren bezorgd. Indien dit niet
lukt biedt PostNL een dag later de zending nogmaals bij u aan. Indien u dan niet huis bent kunt u het pakket zelf ophalen bij een ophaalpunt. U wordt hierover geïnformeerd door PostNL. U kunt ook een ander bezorgadres opgeven, bijvoorbeeld uw werk. Sorgente biedt u ook de mogelijkheid om uw pakket op een alternatief afleveradres te bezorgen, bijvoorbeeld op een werkadres. Als u online bestelt, heeft u de mogelijkheid om uw zending te laten bezorgen bij een Kariboo-servicepunt.

Ontvangst en terugsturen

Wij vragen u bij ontvangst uw bestelling te controleren op volledigheid en juiste inhoud. Bij onvolledigheden dient u binnen veertien dagen na ontvangst contact met ons op te nemen. De medewerkers van Sorgente zorgen voor een correcte afhandeling.

Het terugsturen van medische voeding is mogelijk onder bepaalde voorwaarden. U dient dit altijd van te voren te bespreken met Sorgente. Deze melding moet gedaan worden binnen 14 dagen nadat de zending is geleverd. De andere voorwaarden zijn:

  • De verpakking dient schoon en onbeschadigd te zijn;
  • De verkoopeenheid dient onaangebroken te zijn;
  • De producten hebben op een koele en droge plek gestaan tussen de 3 en 25 graden Celsius;
  • De producten zijn nog tenminste 3 maanden houdbaar (controleer de THT-datum op de verpakking)
  • De pakbon wordt in de doos bijgevoegd;
  • De voeding dient in een gesloten doos teruggestuurd te worden;
  • De zending wordt afgegeven bij een PostNL servicepunt en is voorzien een duidelijke adressering.

Bij terugsturen van producten dient u zelf de verzendkosten te betalen. Indien Sorgente een fout heeft gemaakt bij het leveren van de zending zijn de kosten voor terugsturen voor rekening van Sorgente.

Zie voor telefoonnummers www.sorgente.be/contact.

 

Onder voorbehoud van vertragingen van PostNL Pakketten en onder voorbehoud van levering rondom de officiële feestdagen.